Dorodango - koule z hlíny

Když jsem poprvé uviděl v jednom z dílů MythBusters koule uplácané z hlíny, nevěřil jsem, že je to možné.

Dorodango - hliněné koule

A tak jsem hned musel narýpat hlínu a začal jsem plácat. Špinavý jsem byl až za ušima a rodina okolo mne chodila po špičkách, s vědoucím kýváním hlavy a očima v sloup. Můj první pokus dopadl podle toho, jak jsem k němu přistoupil. Bylo to kulaté a místy se to i blýskalo. Ale rozhodně to nebylo pravé dorodango. Nemohu se s vámi o tento svůj výtvor podělit, protože odletěl do blízké řeky.

A zde je má dosavadní tvorba. Úplně vpředu je koule (7/2016), kterou jsem uplácal jako třetí po velmi jemném prosití hlíny z mého tajného naleziště, odkud je ostatně i pravá koule v druhé řadě. Tato koule je z hrubšího materiálu (vypadá, jako kdyby prodělala neštovice) Vznikla jako druhá v červenci 2016.
Levá koule v druhé řadě je z velmi písčité půdy z Baraby u Mělníka (7/2016) a vznikla jako šestá.

V třetí řadě vlevo je koule s pořadovým číslem 5 a vznikla ze zbytků z naleziště 1 a 2 v červenci 2016.
Uprostřed třetí řady je koule 4 z mého druhého tajného naleziště a vznikla v červenci 2016.
Ve třetí řadě vpravo je mé zatím poslední dorodango s pořadovým číslem 7. Hlínu jsem si přivezl z okolí obce Mladé Buky v srpnu 2016.







Ale můžete se těšit na další dorodango. Už mám novou hlínu :-)

Komentáře